Nov 17, 2012

akukan pergi ( teman pengganti )


assalamualaikum. gg dtg bawa kabo nk pergi.(please jgn caye) huhu. 
jiwa raga hilang entah kemana tiba2 rasa nak layan lagu jiwa cengini er?

Ketawa bersama
Menangis bersama
Ku bersumpah harap kita
Mati pun bersama

Sejak dua menjak ini
Makin kerap ku diganggu visi
Bila celik, juga bila mimpi
Aku nampak kau, tapi bukan aku yang di sisi
Dia membelaimu dengan izin dan permisi
Sentuhan katanya semuanya kau iakan
Sentuhan jari kau diamkan dan biarkan
Aku redha walau tidak ku damba
Walau hampa semuanya dah dijangka

Beberapa purnama dulu cinta bertahta
Kenangan dibina kita indah belaka
Ketawa bersama, menangis bersama
Ku bersumpah harap kita mati pun bersama
Namun hakikatnya, bukan mudah
Aku sembunyikan gulana-gundah
Segalanya kan berubah
Dengarkan apa yang ku mahu luah

*Rahsia ini
Telah lama ku pendamkan
Tiba masanya
Segala-galanya
Ku ceritakan
Aku kan pergi
Pergi ku tak akan kembali
Tiba masanya
Kau cari teman pengganti

Dalam dunia yang maya, prejudis dan bias
Kita tak terlepas dari terkena tempias
Rimas, ditindas, sembunyi dalam puisi dan kias
Tidak kau bidas, tak berpaling walau sekilas
Hanya kau yang tahu kodeksku yang kompleks
Dalam disleksia cuba kekal dalam konteks
Bila dunia seolah tak memahami
Kau sudi selami, dalami dan mengalami

Setia mendengar, sentiasa hadir
Ingat setiap ulangtahun, setiap hari lahir
Tiba pagi Syawal, kaulah yang terawal
Syawal yang terakhir ini pasti rasa janggal
70 000 hijab harus ku singkap
Ku sorok kitab balik tingkap penjara hinggap
Dalam diam ada, seorang yang ku puja
Kau teristimewa tapi dia yang sempurna

Sejak dua menjak ini, ku mencari fungsi kewujudan
Dalam persekitaran yang penuh kejumudan
Terperangkap dalam jasad, ku keliru
Mujur ada kau si peneutralisasi pilu
Namun aku tetap murung, berkurung
Tubuh makin susut, menunggu tarikh luput
Komplikasi di halaman rusuk kiri
Makin sukar nak bernafas, nak bergerak, nak berdiri

Lagu ini yang terakhir aku sajikan
Kalau rindu nanti bolehlah kau nyanyikan
Jaga diri, jangan makan hati
Yang patah kan tumbuh, yang hilang kan berganti
Bilik dah ku kemas, katil dah ku rapi
Cincin, kunci, dompet dalam laci
Ada sikit wang, itu saja baki
Moga-moga cukup untuk majlis itu nanti

Aku kan pergi
Bertemu kekasih abadi
Tiba masanya
Kau cari teman pengganti







*semakin kuat bak superman! eh tak2 superwomen!yihahhh


7 comments:

iezayusof said...

sedap gila dia punya rap. kan kan? haha, btw iy singgah sini ye :)

shidaR said...

baru nk dgr jerh nih hehee ^_^ oo lagu hat ni....suke2 hehee ^_^

Mieya Atiera said...

Percaya tak, di saat Mieya berblogwalking ke mari, Mieya sedang mendengar lagu Teman Pengganti nie? Sila lah percaya, thanks :)

syiela said...

suka sangat lagu ni ^_^

Elie Lily said...

malique memang terbaik dalam semua lagu dia buat or dia rap. :)

hnahdy said...

best sangat

Young Kamen said...

Adik2. Malique merupakan bekas duo Too Phat bersama Joe Flizzow yang popular pada tahun 2000an... Entah mengapa setiap lagu yang dibuatnya terasa sesuatu padanya.. "mcm blogger plak, huhu"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...