Jan 13, 2011

orang ikhlas ni kuat tawu?

assalamualaikum.....

saya nak jadi orang yang kuat,so saya kena larh bersihkan and tetapkan iman saya. o_0
anda-anda sekalian macam mane lak?hehe..
gigi ade satu cerita ceritek ni nak kongsi sama-sama.nak dengar tak sekalian.?meh dekat-dekat sikit meh.

jeng!jeng!jeng!


tersebutlah al-kesah~~~~
ade seorang jejaka ni dia terjumpa buku dekat taman.dalam buku tu ade tulis nama and alamat tuan empunya buku tuh sekali la.dannnn kat dalam tu ade isi yang menulis " aisyah sedang mencari teman."
tergerak lar hati si jejaka tu untuk mengembalikan buku tu kepada gadis misteri tu.
selang berape hari je si jejaka dapat balasan daripada si gadis tu. si gadis cakap la dekat dalam surat tu yang dia bersetuju nak berkawan dengan si jejaka ni.dan si gadis berterima kasih la dekat si jejaka ni sebab hantarkan buku si gadis yang hilang selama ni.



hari berganti hari bulan berganti bintang,[ecewahh kononnye lama giler ar nih]hahaha
persahabatan mula bertukar kpd ferasaan sayanggg..hehe
tapi yang diorang ni memang tak penah jumpa langsung tawu.[korang boleh ke?]hihihi
si jejaka ni sangat larh teringin nak berjumpa dengan si gadis ni....
al-kesah nye satu hari ni si jejaka dipanggil berkhidmat untuk askar dekat luar negara.
[dalam erti kata lain=outstation]heeehehe
si jejaka sgt2 larh susah hati kalau-kalau tak dapat jumpa dengan gadis kesayangan dia.
jadi si jejaka pon karang la surat like karangan gitu. :p

 " kalau Allah panjangkan jodoh kita,dan kamo masih sayang kan aku kita akan berjumpa satu hari nanti.aku akan pakai pakaian tentera aku dan membawa sekumtum mawar warnanya merah.aku akan mengenalimu kalau kamo juga membawa mawar merah." 
"lepas tu aku akan bawa kamo untuk makan malam bersama kedua orang tua aku."







selang beberapa tahun .si jejaka pon pulang la ke tanah air dan diangkat sebagai perwira negara.
si gadis yang setia itu pon menuggu kepulangan buah hatinya,sambil pegang mawar merah.
mata si gadis tidak lepas darii mencari jejaka yang memengang mawar merah jugak.macam yang dalam perjanjian diorang dulu tu.macam tu jugak lah si jejaka berdebar-debar tuk jumpa dengan orang yang dia sayangi.

tetiba si jejaka nampak gadis yang gemuk, hitam, berjerawat, duduk dekat atas kerusi roda sambil melihat sekeliling macam tengah mencari seseorang.kaki dia kudung, tangan dia pulak cacat sebelah. Sebelah lagi tangan dia pegang mawar merah.
si jejaka sangat2 larh terkejut bila tengok keadaan dan fizikal gadis yang dia sayang selama ini beza daripada yang dia bayangkan.
si jejaka pon memberani kan diri ala2 spiderman gitu pergi dekat si gadis tu and tanya. " aisyah?"
si gadis pon tengok la si jejaka ni dengan berwajah yang tersangat larh ceria.si jejaka pon hulur la mawar merah yang dekat tangan dia tu dan si jejaka pon cakap la " sudi tak makan malam besama dengan kedua ibu bapa aku?aku sangat merindui kamu."


si gadis tu pon tersenyum lagi and cakap " aku tak tahu apa yang terjadi. tapi tadi ade sorang gadis cantik jelita bagi mawar nih dekat aku.dia memintak aku bagi tahu kamo bahawa dia sedang menunggu kamo di restoran di hadapan ini. sekiranya kamo mempelawa aku makan malam dan bertemu orang tua kamo"


berapa ramai kah lelaki yang sesuci hati jejaka ni??
dia mengotakan janjinya dan tetap berpegang dengan perasaan sayang walaupun pada mulanya dia ingatkan gadis cacat itu ialah aisyah.
ade lagi ke laki yang seikhlas and seluhur hati pemuda tu???

hohohoh..sangat larh susah kan3?
kalau ade tuh buleh kira dengan jari larh.tu pon mungkin ade gak kekurangan dia.betul x?hee..
kalau ade?ha..meh letak depan aku.aku nak tengok gak.nak kenalan gak.hehe.


p/s :: cita nih aku nak kongsi  dengan semua.aku baca pagi tadi dekat utusan. :)

6 comments:

mizz sue said...

HAI..

saiaAriEma said...

hye dear. tengs sudi membaca. :)

YanaMIB said...

salam kenal..

mcm novel pendek lak kn..huhu

keep in touch kayh! follow u back! ^_^

saiaAriEma said...

hee..salam kenal juga.! O_0
pendek gak la kn.xpe t gigi kasi citer panjang..mmuuaahahaha!!

Zalikha Aniqah said...

best la..ade agy ke urg cam tuh??
aci kerat kuku la yank..
huhuhuhu

saiaAriEma said...

aci kerat kuku.?haha
mang xdk ar tuh yg ag kta cm tuh tu an.
suma nak hat elok ja skrg nih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...